KPN en Microsoft Nederland gaan een meerjarige strategische samenwerking aan met als doel bedrijven te helpen met hun digitale transformatie. Hierdoor worden bedrijven in staat gesteld hun eindklanten beter te bedienen, operationele processen efficiënter in te richten en hun medewerkers optimaal samen te laten werken.
Technologie biedt enorme kansen en mogelijkheden. Belangrijke elementen om optimaal gebruik te maken van deze kansen zijn het versneld adopteren van technologie en het bijhouden van de juiste technische kennis en vaardigheden met vertrouwen als randvoorwaarde. In het strategische partnership tussen KPN en Microsoft worden deze elementen verwerkt in drie trajecten: de interne organisatie, gezamenlijke innovatie en vervolgens gezamenlijk klanten adviseren.
Strategisch instrument
“De samenwerking met KPN is een goed voorbeeld van hoe technologie ingezet wordt als een strategisch instrument voor groei. Waarbij aandacht is voor training van medewerkers en snelle innovatie om oplossingen te bieden voor klanten, die nodig zijn om te kunnen blijven groeien in deze nieuwe economische realiteit”, aldus Ernst-Jan Stigter Algemeen directeur Microsoft Nederland. “De coronacrisis heeft de digitalisering van Nederland in een stroomversnelling gebracht”, aldus Marieke Snoep, directeur Zakelijke Markt en lid van de Raad van Bestuur van KPN. “Het Nederlandse bedrijfsleven past zich momenteel aan de nieuwe realiteit aan. Ons betrouwbare en veilige netwerk zorgt ervoor dat iedereen het maximale uit de diensten van Microsoft kan halen. Als grootste leverancier van Microsoft 365-diensten in Nederland zijn wij in staat nog sneller in te spelen op de veranderende behoeftes van onze klanten. Wij zijn de vertrouwde partner van ondernemend Nederland en samen met de techniek van Microsoft stellen we ondernemers in staat versneld te digitaliseren en economisch verder te groeien.”
Klanten ontzorgen
Technologieën als artificial intelligence, Internet of Things en 5G zullen de katalysator zijn voor de verdere digitalisering van de samenleving en bieden ook kansen om het leven en werken makkelijker te maken. In de samenwerking wordt het Azure-cloudplatform van Microsoft gecombineerd met de diensten en het netwerk van KPN om bedrijven connectiviteit en schaalbaarheid te bieden. KPN biedt daarnaast ondersteuning in de adoptie van de oplossingen van Microsoft zodat bedrijven hier optimaal gebruik van kunnen maken. De techniek van Microsoft en de marktkennis van KPN vormen samen een krachtenbundeling waar meer totaaloplossingen uit zullen ontstaan waarbij KPN en Microsoft klanten volledig kunnen ontzorgen.
Door toepassingen als Modern Workplace, Azure en Microsoft Teams in combinatie met Teams Calling beschikbaar te stellen voor klanten wordt de manier waarop mensen vandaag en in de toekomst leven en werken verbeterd. Een belangrijk onderdeel van de samenwerking is gezamenlijke innovatie en deze moet een gezamenlijke marktbenadering opleveren met oplossingen voor veelbelovende industrieën zoals landbouw, productie en gezondheid.
Aanvullende vragen over de digitale transformatie? Neem contact met ons op middels het contactformulier of bel naar 0541 57 20 80.